In dit bericht vindt u informatie over de maatregelen voor het afremmen van de verspreiding van het coronavirus. We houden u op de hoogte welke maatregelen voor middelbare scholen van belang zijn.
Case study
Hybride onderwijs in coronatijd
Welke vormen van hybride onderwijs bieden de Amsterdamse scholen voor voortgezet onderwijs?
Filter
Nieuwsvrijdag 19 februari 2021
Digitaal aanmelden bij de middelbare school
Dit jaar kunnen leerlingen uit groep 8 zich digitaal bij een middelbare school aanmelden.
Nieuwsvrijdag 19 februari 2021
Regie op digitalisering
De VO-raad bericht in het VO-magazine over een leertraject: Regie op digitalisering.
Goed voorbeeldwoensdag 17 februari 2021
Zo biedt Spinoza20first hulp bij online onderwijs
Leerlingen die even moeite hebben met motivatie, zelfsturing of planning krijgen in kleine groepjes begeleiding van de begeleider passend onderwijs (bpo-er).
Onderzoekdinsdag 16 februari 2021
Adviesrapport: Omwille van goed onderwijs
Versterking van de kennisinfrastructuur voor het onderwijs moet bijdragen aan meer evidence informed werken. Daarmee kan de kwaliteit van het onderwijs verbeteren.
Interviewvrijdag 12 februari 2021
Hoe om te gaan met thuiszittende tieners?
Pubers en coronatijd, het gaat eigenlijk niet samen. Schoolpsycholoog en lid van het Nederlands Instituut van Psychologen Hanneke Visser deelde tips op RTL Nieuws.
Vmbo-docente Maxe de Rijk: ‘Een jaar geleden kwam ik in mijn klas uit de kast’
Maxe de Rijk koos als politicoloog vol overtuiging voor lesgeven op een vmbo-school, ze wil dat scholieren van alle niveaus zich van waarde voelen. Sinds kort houdt ze een blog bij over haar ervaringen als docent op een zwarte school.
Interviewdonderdag 11 april 2019
Interview met Maryse Knook: "Zet alle leerlingen, van vmbo tot vwo, in de brugklas bij elkaar"
Brede brugklassen, veel contact met ouders en leerlingen laten samenwerken: dat zijn de hoofdingrediënten voor een aanpak waarmee leerlingen het beste uit zichzelf kunnen halen.
Opinie / Blogpostmaandag 10 september 2018
Situatiegelijkheid
Hietbrinks analyse in de Volkskrant dd. 29/08/2018 is vooral een warm pleidooi voor de herwaardering van de school als gemeenschap, reageert Ariëlle de Ruijter.