Instructies bij gebruik Intergrip

Nu de examenuitslag van het eerste tijdvak bekend is, moet deze geregistreerd worden in Intergrip. We hebben echter gemerkt dat er nog vragen zijn rondom het gebruik van dit digitale systeem. Daarom zetten we hier voor decanen een aantal instructies op een rij.

  • Van alle leerlingen moet worden aangegeven of zij hun diploma hebben behaald. Dit is eenvoudig te doen met de snelknop op de pagina. Zet daarmee eerst alles op ‘Ja’ en sla het op. Vervolgens kan de status van leerlingen die (nog) geen diploma hebben behaald handmatig worden aangepast (zie afbeelding). Dit wordt automatisch opgeslagen.
     
  • Decanen kunnen de status bij een vervolgkeuze van een leerling zelf aanpassen. Bijvoorbeeld bij een leerling die definitief naar de havo gaat. Hoe werkt dat? Vul eerst de vervolgkeuze in en verander vervolgens de status naar ‘Definitief (Niet Overschrijven)’.
     
  • Signaalmail bij verlaagde status: u ontvangt een e-mail als een leerling een verlaagde status heeft bij een van zijn vervolgkeuzes. Deze functie staat vanaf nu standaard aan. U kunt de functie eventueel uitzetten bij instellingen als u bent ingelogd.

Het is de bedoeling dat de vervolgkeuzes van leerlingen en hun diploma-status voor vrijdag 26 juni worden ingevuld. De informatie kan dan al voor de zomervakantie door de collega's van Leerplicht/RMC en het MBO in beschouwing worden genomen.

23 juni 2015